maanantai 9. joulukuuta 2013

CX500 Feenix - vanteet samaa paria, uusi akku

Viikonloppuna oli taas kiinnostusta, joten ei muutakun autotalliin. 15min seisoin siinä ja mietin että mitä hittoa sitä sitten oikein tekisi.

Takapää näytti masentavalta, niin siirryin keulaan. Eturengas irti ja vanteen vaihtoon. Kumi irti ja toiselle vanteelle. Samoin vanteelta jarrulevyt irti ja toiselle vanteelle. Nyt on etuvannekin harmaa comstar ja musta reversed comstar joka irroitettiin, lähtee myyntiin.

Samalla herkistelin vielä paremmin etujarrut kummaltakin puolelta. Nyt jarrut toimivat kuin unelma ja eivät laahaa yhtään. Tuli hyvä fiilis. Keula on siis lopullisesti etulokaria vaille valmis.

Uusi etuvanne on aika hyvässä kunnossa. Kävi tuuri että löysin tuon ylipäätänsä.


Aikaisemmin mietin, että jos maalaisi nuo vanteiden puolat mustalla. Mutta taidan jättää maalaamatta. Voipi olla ettei siitä tulisi kuitenkaan niin hieno sitten. Melkein pitäisi pulverimaalata ja siihen ei ole taitoa itsellä saati viitsi sijoittaa rahaa siihen. yllättävän kivasti nämä harmaatkin sopii tähän. Seuraavaksi se on sitten siirryttävä hoitamaan tuo takapää kuntoon. Pikkuisen pintaruosteiden tappamista ja uutta maalia. Iskareiden vaihtaminen ja lopuksi tuo satulan/takalokarin, rekisterikilven ja vilkkujen kiinnitys. Sitten alkaisi pyörä olemaan valmis kesän koitoksiin.


Samalla tuli hankittua biltemasta uusi akku tuon 4Ah skootterin akun tilalle. 4Ah Yuasa laatumerkkisessä skootterin akussakin riitti hienosti virtaa pyörittää konetta pitkään. Mutta Bilteman 10 vai oliko se 12 Ah akussa tuntui olevan vielä enemmän puhtia antaa nopeita kierroksia startille. Olisi kiva tietää missä nämä Bilteman akut tehdään. Ei ne niitä takahuoneessa tee. Ja tuntuu riittävän laatu niissä likimain mihin tahansa ajoneuvoon. Pistin akkuun tussilla päivämäärän, niin tietää sitten itse tai seuraava omistaja, että pitkäänkö akku kesti ennen pilalle menoa.

14Ah bilteman akku on suurin mikä tähän mahtuu. Mutta otin itse pienemmän tällä kertaa. Ihan vain siksi, että pienempi riittää ja saa hieman painoa pudotettua. Pelkästään nyt jo pyörä tuntuu paljon kevyemmältä, kun pakoputkiston h-pala ja muutenkin raskas putkisto korvattiin tuolla kevyellä 2-1 putkistolla. Pitää miettiä että ottaisiko lopuksi vielä keskiseisontaatuen pois. Se painaa myös muutaman kilon. Yllättävänkin paljon. Pelkällä sivujalalla kyllä pärjää. Jos perää tarvii nostaa vaikka renkaan irroitukseen, niin kyllä sen aina saa jollain tunkattua ylös. Täytyy miettiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti