Syksyn huollot alkoi sillä, että pyörä oli kauppareissun aikana jäänyt starttaamatta kaupan parkkipaikalta. Hain sen peräkärryllä sieltä talliini. Akku oli mennyt finaaliin eikä ottanut latausta enää vastaan.
Katteita vasemmalta puolelta auki ja öljynsuodatin vaihtoon. Itse öljynvaihdossa tehtiin aluksi virhe ja lisättiin öljyä reilusti liikaa. Ei saisi koskaan olettaa, että joka pyörässä on öljynvaihto samalla tavalla.
Annettiin pyörän olla ainoalla sivujalallaan ja täytettiin öljyt sisään. Ihmeteltiin kun mittatikku ei kastunut. No lisää öljyä sisään ja lopulta mittatikkua paikalla käyttämällä (ruuvaamatta kiinni) saatiin öljynpinta mittatikun ylärajaan.
Lopulta ihmeteltiin, kun öljyä meni niin paljon sisään verrattuna huoltokirjan lukemaan. Luettiin tehtaan huoltomanuaalista mikä sitten oli oikea tapa lisätä öljyt.
Tässä pyörässä oikea tapa oli asettaa pöyrä pystysuoraan ja mitata mittatikku siten, että se ruuvataan kiinni asti ja nostetaan pois ja luetaan lukema.
Siinä kohtaa kun pyörä pantiin pystyyn, öljynpinta oli reilusti yli rajan.
Onneksi ei tarvinnut öljyä valuttaa propusta pois, vaan tuollaisella 12 voltin jännitteellä toimivalla pumpulla saatiin imettyä öljy takaisin tonkkaan seuraavaa kertaa varten.
Vanha akku irti ja uusi paikalleen ja laturiin
Sitten asenneltiin johdotukset releen avulla kytkinkahvan alapuolelle, joihin kytkettiin lämpökahvaelementit, sekä usb-laturi kännykkää tai navigaattoria varten.
Katteeseen nätisti kolmiasentoinen katkaisija pystyyn, jotta kytkimen puolen kädellä saa helposti hanska kädessä lämmittimen asetettua päälle. Usb-laturi jäi katteen alle piiloon.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti