Tuossa tuskailin ajatuksen kanssa, että tilaisinko wingiin Motadin rosteriputkiston.
Se on pirun hyvä putkisto, joskin kallis. Toisaalta myös ikuinen. Putkistohan maksaa jotain tyyliin likemmäs 800 euroa rahteineen. Neuvottelin sähköpostitse Britteihin Motadin henkilökunnan kanssa alennuksesta, kun olen jo aiemmin ostanut heiltä yhdet motadin putket. Pienen neuvottelun jälkeen sopiva alennus saatiin sovittua ja laitoin putket tilaukseen.
Meni viikko ja lähettipoika tuli paketin kanssa kotiovelle. Kehui ylisanoin wingiä ja sai hyvälle mielelle.
Paketissa on mukana kaikki rosteriset putkenpätkät, sekä tällainen pussukka jossa kaikki holkit, laipat, mutterit ja pultit.
Laipat, joilla alkukäyrät kiinnitetään sylinteriin, ovat tuossa kuvassa näkyvät oikeanpuoleiset "tuuletusrivoin" varustetut laipat. Kaikki muu paketissa on rosteria, mutta nuo ovat jotain mitälie patarautaa. Murtuvat ja vääntyvät helposti. Eräs tuttu onnistuikin murtamaan sellaiset itseltään ja teetti itselleen, sekä minulle rosterista laipat. Vesileikkurilla tehdyt.
Silti jotenkin tykkään enemmän noista motadin mukana tulleista, joten laitan ensin ne. Jos ne hajoaa, niin vaihdetaan sitten noihin rosterisiin.
Itse vanhojen putkien irroittelusta en lähtenyt kuvasarjaa tekemään, Käytännössä se oli niin, että kaatumaraudat irti molemmin puolin. Sitten äänenvaimentajat yhdistävä putken keskikohdalla takarenkaan etupuolella on yksi kiristyspanta. Se auki ja sitten änkkärien ja alkukäyrien pultit auki. Ensin toinen puoli ja vedetään putki nitkuttamalla kokonaisena pois. Sitten toinen puoli.
No problems.
Motadit tilalle niin, että kuparipastaa putkien liitoksiin ja kaikki paikalleen höllästi. Sitten kun kaikki on hyvin paikoillaan, niin kiristellään kaikki kiinnitykset.
Vanha tarina on täällä
Ja vanhan pyörän kokekäyttö täällä
Hyvin tärkeää on puhdistaa lopulta kaikki putket jarrucleanerilla rasvaisista sormenjäljistä ja tehdasrasvoista. Muuten ne palaa heti tummiksi jäljiksi putkistoon.
On ne Motadit hienot.
Heti piti ottaa pari kuvaa, ennen kuin käyttää koneen kuumaksi ja ne alkaa hakemaan rosterille ominaista kultaista väriään.
Ja sitten kone kuumaksi ja parissa minuutissa alkukäyrät ovat löytäneet sävynsä.
Mikä parasta kaikissa yhtä kultainen sävy. Seokset ovat siis jotakuinkin samanlaiset kaikilla kaasareilla.
Ja jottei tämä nyt tähän jäisi, niin pitihän sitä tilata uusi rosterinen kiilloitettu GoldWing kotka-logollinen ritilä syylärin suojaksi.
Tuohon vielä kaatumaraudat takaisin kiinni.
Syylärin reunoille tulee ne kromisiivekkeet (tilattu jo).
Lisäksi ajatuksena on laittaa imukurkkujen suojakromit,
tulpanjohtojen suojakromit sekä mahdollisesti polttoainepumpulle.
Pikkuhiljaa koreaksi wingi. Venakopat ja hihnakopat voisi koittaa kiillottaa.
Tai sitten kromia vaan sinnekin. Katsotaan :)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti