tiistai 15. toukokuuta 2018

Koeajo kannentiviisteen vaihdon jälkeen

Kun kannentiiviste, nokkahihnojen rullat, vesipumppu ja kaikki oli vaihdettu, niin aina on pieni ajatus mielessä, että tuliko ne ajoitukset kohdilleen ja vuotaako joku tiiviste.



Käytin tosiaan ensin pihassa pyörää hieman yli puolisen tuntia kuumana, jotta kaikki asettuu. Ei vuotoja missään. Tämän jälkeen annoin pyörän jäähtyä yön yli tallissa ja seuraavana päivänä moottori kylmänä kiristin uudelleen momenttiin kannen pultit. Ja totta tosiaan se kannatti. Enemmän kokeneet sanovat, että kannattaa jälkikiristää 1-2 kertaa tietyn ajan välein. Momenttiavainta sai vääntää 45-120 astetta pultista riippuen, että oikea momentti löytyi uudelleen. Eli löysälle olivat jääneet/menneet tai tiiviste asettunut ja antanut löysyyttä.



Tämän jälkeen uudelleen venttiilien välysten säätö ja koeajolle. Ajelin 1.5h ristiin rastiin niin isoja kuin pieniäkin teitä. Pyörä toimi täydellisesti. Ei sivuääniä. Moottorin lämpömittari näytti tasaisesti lukemaa, joten termostaatti toimii ja mikä parasta. Mitään vuotoja ei ollut niin öljyn kuin jäähdytysnesteenkään osalta.



Nyt ei muuta kuin kovaa ajoa ja hyviä ajokelejä kaikille :-)

 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti